Broome en Sunset Cable Beach - Reisverslag uit Broome, Australië van Marleen en Peter Bouwman - WaarBenJij.nu Broome en Sunset Cable Beach - Reisverslag uit Broome, Australië van Marleen en Peter Bouwman - WaarBenJij.nu

Broome en Sunset Cable Beach

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen en Peter

31 Augustus 2016 | Australië, Broome

Broome – grote wasjes, kleine wasjes
Dinsdag 30 augustus 2016

Het is droog als we wakker worden en er is zelfs een héél klein beetje blauwe lucht te zien. Na het ontbijt komt Simon van Kimberley Wild Expeditions ons ophalen. Omdat de trip naar Cape Leveque niet doorgaat wil hij toch iets voor ons doen: wij krijgen een rondleiding van zo'n 1,5 uur bij truckbus door Broome. Even hier kijken en uitstappen, even daar een paar foto's maken tot het moment komt om opnieuw van een paar nieuwe vrienden afscheid te nemen. Karen wordt als eerst bij het hotel afgezet, nog snel krijgen we haar mobiele nummer. Wellicht gaan we vanavond nog met haar en Tony en Sue een hapje eten. Wij zijn de volgende die de truckbus verlaten. We maken onze tassen en geven een dikke knuffel aan Amber. We gaan haar missen!

We checken in bij het hotel en ons appartement is gelukkig al gereed voor ons. We kunnen gelijk onze spullen boven brengen. Dat is heel fijn! Ook onze koffers die we hier 10 geleden achterlieten gaat Peter ophalen. Ik zoek inmiddels de was bij elkaar. We hebben namelijk zelfs een combi was-droogmachine is ons appartement en kan ik de was doen voordat we donderdag de camper ophalen.
Peter klopt op de deur en staat daar met de koffers... Zie ik ineens Karen, Sue en Tony ook voor de deur staan. Tony en Sue vliegen vandaag ipv morgen terug naar Sydney. Nog even met hen een bakkie koffie gedronken op een terras naast ons appartement. We zien nog 4 anderen ex-groepsleden... Broome is dan ook maar klein hoor. Het is super gezellig. Na het bakkie nemen we weer afscheid en nu met de woorden: 'tot in Nederland' of 'tot in Sydney'.

We gaan weer verder met de was én de blog, we kopen een telefoonkaart om met het thuisfront te bellen. Helaas treffen we pa en ma niet thuis. Vanavond eten we voor de laatste keer met Karen en daarna slapen wij in een appartement waar nu overal schone was hangt, want het is een droger die niet echt droogt.....

Broome – Sunset Cabel Beach
Woensdag 31 augustus 2016

Och wat is het toch lekker om in een gewoon bed te slapen! Vanmorgen lekker geluierd, lekker rustig aan gedaan. We ruimen de was op, ordenen de foto's, bereiden ons voor op de komende dagen en genieten van de koffie. De blauwe lucht is in zijn geheel weer terug! Pfff het is gewoon vies warm, de luchtvochtigheid is hoog. Het zweet gutst van mijn lijf.

Nadat we een camping voor twee nachten geregeld hebben gaan we met de bus naar Chinatown. Bij Kimberley Wild Expeditions boeken we de 1-daagse tour naar Cape Leveque, omdat vanwege de hevige regenval en daardoor onbegaanbare wegen de 2-daagse tour (30-31 augustus) niet door ging.
Vanmiddag hebben succesvol contact met Werkhoven. Ma is blij mijn stem weer even te horen...

Op de terugweg komen we Liz en Narelle tegen in de bus. Wat een verrassing. Zij gaan ook naar Cable Beach voor het bekijken van de zonsondergang. Die is hier prachtig! Tijdens het wandelen en wachten tot de zon ondergaat leren we Liz wat Nederlandse woorden. Haar schoonmoeder komt namelijk uit Eindhoven. De woorden hobbelen en bobbelen kennen ze al. Nu is het meer op groentegebied want we krijgen de praat over Peters tuin. Boerenkool, rode bieten, wortels en de soorten fruit passeren de revue. Met name de letter 'g' maakt iedereen aan het lachen. Deze letter is voor de aussies heel lastig uit te spreken!
De zonsondergang is echt fantastisch! De prachtige gele kleur die in knal oranje verandert. Onwerkelijk!!
Tijdens de zonsondergang kun je op dit strand een kamelentocht doen. Wij doen dat niet, want dat is zielig voor zo'n kameel en dan kan ik geen foto's maken! Ook tijdens de vakantie moeten er keuzes gemaakt worden. Die beesten die tijdens de zonsondergang over het strand wandelen leveren een prachtig plaatje op! Na dit prachtige natuurspel nemen we opnieuw afscheid van 2 gezellige dames!
Wij wandelen naar 'huis', maken ons eten klaar en genieten van een bakkie koffie op het balkon. Ook pakken de koffers weer volledig in, want morgen halen we de camper op.

• 31 Augustus 2016 - 16:12

Frank:

Ik ben bijgelezen. Wat een prachtige verhalen en wat een leuke dingen maken jullie mee. En het is net of ik er bij ben, zo leuk schrijven jullie het op! Dank jullie wel! And have a lot of fun ...

• 31 Augustus 2016 - 16:29

Gertruud:

Even een paar daagjes geen voorgeprogrammeerd programma is ook wel lekker denk ik. Kunnen jullie even bijkomen van alle indrukken die jullie opdoen. En dan met gezellige mensen wat eten/drinken is een gezellige afwisseling. Veel plezier verder!!
    Groet Gertruud.

• 31 Augustus 2016 - 17:44

Olga:

Wij reizen gewoon met jullie mee! Geweldig! Prachtige reisverslagen, zo genieten wij ook. In 10 dagen tijd al zoveel mooie reiservaringen, en jullie gaan gewoon nog even door..... Veel plezier en genieten maar van het volgende deel van jullie reis.
    Groeten Jan, Olga

• 31 Augustus 2016 - 20:57

Willeke:

Ik ben nu ook bij-gelezen. hier in Gelderland is het ook tijden boven de 30. graden. Genieten! Groeten van Willeke

• 01 September 2016 - 08:53

Annegreet:

Heerlijke verhalen om te lezen. Ik geniet volop.
    Wat maken jullie veel mee. Hier ook mooi weer en lekker nazomeren.
    Op naar het volgende avontuur met de camper.
    Groeten uit Harmrlen.

• 01 September 2016 - 08:53

Annegreet:

Heerlijke verhalen om te lezen. Ik geniet volop.
    Wat maken jullie veel mee. Hier ook mooi weer en lekker nazomeren.
    Op naar het volgende avontuur met de camper.
    Groeten uit Harmrlen.

• 01 September 2016 - 19:06

Anita:

Heel verrassend, kamelen in Australië. Mooie foto's en indd prachtige zonsondergang.

Hier ook nog steeds genieten van het lekkere weer.

groetjes en tot jullie volgende verhaal!

• 01 September 2016 - 22:19

Ria Blom. :

Dat waren een boel spannende en mooie belevenissen.
    En wat een prachtige foto's. Geniet nog met volle teugen Tanzan & Jane ;)

• 01 September 2016 - 23:06

J Beukers:

En nu op pad met de camper!
    Doe voorzichtig! En veel plezier!
    Zal wel lukken he
    Wij gaan morgen happen en trappen op de Veluwe.
    Ja,wij beleven ook nog wat, een tocht van 57 km hoor!!!!
    En het weer is ook nog steeds mooi !
    Groetjes Joop en Maartje