Afscheid camper en Vliegen - Reisverslag uit Woerden, Nederland van Marleen en Peter Bouwman - WaarBenJij.nu Afscheid camper en Vliegen - Reisverslag uit Woerden, Nederland van Marleen en Peter Bouwman - WaarBenJij.nu

Afscheid camper en Vliegen

Blijf op de hoogte en volg Marleen en Peter

28 September 2016 | Nederland, Woerden

Fremantle – Camper inleveren – luchthaven
Maandag 26 september 2016

Nu is het dan echt tijd om de koffers weer in te pakken. Met passen en meten en een beetje duwen past alles én een beetje meer er weer in. We hebben nog wel een ‘hele’ dag te besteden want om 16.00 uur moeten we de camper inleveren. Dus we rijden naar Midland, een redelijk grote plaats in de buurt. In Midland aangekomen ziet het er heel uitgestorven uit. Oh ja, ineens bedenken we dat het vandaag een nationale feestdag is, ze vieren Queens Birthday (90 jaar). Hier is dus niets te beleven. Dan rijden we maar door naar Fremantle. Het is een maar 40 km verderop en toen we 10 dagen geleden waren regende het, dus nu een nieuwe kans. Na een kopje koffie bezoeken we de Fremantle Market. Een overdekte markt (food en non-food) met heel veel kraampjes. Sommige geven echt een verkooppraatje om het product ‘aan de man’ te krijgen. Het is heel erg druk, maar leuk om te zien.

Daarna gaan we op zoek naar de ‘Roundhouse’. Ja wel, een rond huis…
De Roundhouse is het oudste openbare gebouw in de staat West-Australië. Het is gebouwd om veroordeelde personen ‘op te bergen’, een gevangenis dus. De kamers/cellen zijn gebouwd om een binnenplaats heen. Gaaf om te zien. Dan lopen we nog wat en gaan terug naar de camper, dit gaat niet helemaal vanzelf. We waren toch een soort ‘de weg kwijt’. Maar ja, na wat vragen vinden we ‘m toch terug.

Dan rijden we naar Britz in Perth en leveren we ons vertrouwde ‘mobile home’ weer in. De kilometerteller staat op: 181452. Dit betekent dat we 6576 km gereden hebben. Oh ja, het oranje 'engine' lampje dat heeft 1,5 dag niet gebrand... maar wij hebben ons er niet meer druk over gemaakt en het is allemaal goed gegaan! Het was een top camper!

De taxi brengt ons om 16.00 uur naar het vliegveld. Dan begint het wachten, wachten en nog eens wachten. Er wordt gekletst, gepuzzeld, gelezen, gedronken, gegeten én we kijken mensen. Er zijn maar twee soorten, maar wat een verschillen. Prachtig om te zien. Het inchecken gaat echt super snel. De vlucht vertrekt op tijd, helaas kunnen we niet op 3 stoelen liggen (net als op de heenreis), maar de stoel naast ons is onbezet. Dat is ook heerlijk want dan heb je toch iets meer bewegingsruimte. 11 uur later landen we op de luchthaven in Dubai.

Fly Emirates – Schiphol – weer thuis
Dinsdag 27 september 2016

Pa, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

Op Dubai moeten we 3 uur wachten. We gaan zelfs een stuk met de trein om bij de juiste vertrekhal aan te komen. We zien al snel dat onze vlucht naar Amsterdam een half uur vertraging heeft… Dus moeten we wat langer wachten. De tijd vullen we weer met kletsen, mensen kijken, lezen, puzzelen en koffie drinken. Ook deze vlucht gaat prima en landen 7 uur later (om 13.45 uur) veilig en wel op Schiphol. Daar staan mijn zussen Meriam en Willeke ons op te wachten. Dat is toch wel heel leuk! Kus, kus, smak, smak en al druk pratend lopen we naar de parkeerplaats, maar ja waar staat de auto. Ze hadden het nog opgeschreven, maar de pen deed het niet zo goed en dat was niet meer zo goed leesbaar… We gaan naar links en weer terug. Toch de andere kant maar op… Nou ja, na wat gezoek kunnen we plaatsnemen in de juiste auto en brengen ze ons naar Woerden.
De buurvrouw staat voor het raam te zwaaien naar ons als we uitstappen. We brengen de koffers naar binnen, drinken wat en nemen voor even afscheid van mijn zussen en van Ingrid. Ingrid heeft tijdens onze vakantie in ons huis gewoond en dat is heel fijn. Meiden, dank jullie wel.
We lezen de post, pakken de koffers uit, zet de wasmachine aan, nemen een douche en gaan na het eten mijn vader persoonlijk feliciteren. Toch een mooi verjaardagcadeautje om op zijn verjaardag weer thuis te komen. Zij zijn dan ook heel blij dat wij weer veilig thuis zijn. Rond 23.00 uur stappen wij heerlijk ons eigen weer bed in en zeggen: Wat hebben wij een fantastische, mooie, indrukwekkende en onvergetelijke vakantie gehad! Het is er één waar we nog heel lang van genieten én over zullen praten!

Blogvolgers: Leuk dat jullie meegereisd zijn! Hopen dat jullie er ook een beetje van genoten hebben en dank je wel voor de reacties op de blog. Ook daar hebben wij van genoten!

Lieve groet en adios,
Peter en Marleen

  • 28 September 2016 - 17:36

    Willeke:

    Fijn dat jullie weer heel op Hollandse bodem zijn. Welkom!

  • 28 September 2016 - 18:07

    Monique:

    Welcome back! Oh, het mag gelukkig weer gewoon in het Nederlands: welkom terug! Fijn dat jullie een goeie terugreis hebben gehad. En ik heb zeker genoten van jullie reisverhalen. Ben ook heel erg benieuwd naar alle foto's.
    Tot snel!

  • 28 September 2016 - 18:43

    Ria Blom. :

    Wat fijn dat jullie weer veilig thuis zijn!
    Bedankt voor alle reisverhalen, Mooi om mee te beleven

  • 28 September 2016 - 18:48

    Mo:

    Weer op Nederlandse bodem. Geen echt herfstweer maar nog even genieten van de nananazomer.
    Door omstandigheden loop ik achter met de verhalen maar het is geen straf om het nog te lezen.
    Zeker wel weer wennen aan Nederland.
    Welkom terug xxx

  • 28 September 2016 - 18:48

    Annegreet:

    Ha Peter en Marleen,

    Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn.
    Nu de verhalen live!!

    Groetjes uit Harmelen

  • 28 September 2016 - 20:07

    Jurian:

    Mooi weer veilig voet op Hollandse grond !

  • 28 September 2016 - 20:51

    Wil:

    Welkom thuis, Peter & Marleen! Wat hebben jullie een prachtige reis gemaakt, met mooie foto's en verhalen als waardevolle herinneringen! Nu lekker bijkomen, acclimatiseren hier in het Woerdense en vooral ook heel lang nagenieten! Een lieve groet, Wil

  • 28 September 2016 - 21:25

    Arthur Blom:

    Hoi Marleen en Peter, hartstikke leuk om jullie reis te volgen op de blog. Heerlijk om te lezen hoe jullie van de reis kunnen genieten. Veel mooie foto's en leuke ervaringingen! Het is toch altijd maar afwachten want : you never know with those bloody Aussies !!! :-) Veel groeten van de Blommetjes

  • 02 Oktober 2016 - 12:56

    Christa:

    Wat heb ik wederom genoten van jullie blog. Zowel de verhalen als de prachtige foto's. Chapeau. Ik zou zeggen, wanneer gaan jullie weer :-). Nee, hoor, blijf nog maar even hier. We hebben je gemist met zingen Marleen. Tot maandag 10 oktober.

  • 03 Oktober 2016 - 22:44

    Paula:

    Hee Marleen en Peter,
    Ik liep een beetje achter met het lezen van jullie mooie reisverhalen maar ik ben vandaag weer bij en jullie intussen weer thuis. Zo leuk om op deze manier een beetje met jullie mee te reizen. Fijn dat jullie weer veilig en gezond thuis gekomen zijn, weer vele mooie herinneringen rijker.... er komt natuurlijk weer een prachtig fotoboek, dat kom ik graag een keertje bekijken bij jullie. Liefs, Paula

  • 15 Mei 2018 - 15:13

    Alexandra:

    Hallo Peter en Marleen,

    Ik ben Alexandra en zit in het laatste jaar van mijn studie, International Tourism Management in Breda. Ik ben nu bezig met mijn scriptie die gaat over West-Australië als vakantiebestemming. Zelf heb ik daar vorig jaar ook gereisd nadat ik klaar was met mijn stage in Port Kenny, een klein boerendorpje 7 uur rijden vanaf Adelaide en 2 uur vanaf Port Lincoln.

    In opdracht van een kleinschalige reisorganisatie, (opDroomreis.nu) die mensen helpt met het organiseren van hun droomreis, wil ik graag een reis samenstellen voor de doelgroep 50+ers naar het bijzondere West-Australië. Om deze reis samen te stellen zoek ik meer informatie over West-Australië, leuke plaatsjes die je kan bezoeken, leuke plekjes waar je kunt overnachten, activiteiten die je kunt doen, etc. Daarom ben ik op zoek naar Nederlanders die minimaal 2 weken in WA hebben gereisd, die 45 jaar of ouder zijn die met mij willen afspreken (live, via Skype of telefonisch) voor een interview. Nou vroeg ik me af of jullie een ‘interview’ met mij zouden willen doen voor mijn scriptie die zal gaan over jullie reis en jullie ervaringen.

    Lijkt je dit leuk? Neem dan alsjeblieft contact met mij op via alex_grul@hotmail.com of +31628041031 en we maken een afspraak. Jullie zouden mij hier heel erg mee helpen!

    Hartelijke groet,
    Alexandra Grul

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen en Peter

Actief sinds 23 Aug. 2014
Verslag gelezen: 769
Totaal aantal bezoekers 10539

Voorgaande reizen:

17 Juli 2018 - 14 Augustus 2018

Zuidelijk-Afrika

17 Augustus 2016 - 27 September 2016

Rondreis West-Australie

15 Oktober 2014 - 28 November 2014

Rondreis Australië

Landen bezocht: