Afscheid sandalen, Melbourne en Australië - Reisverslag uit Woerden, Nederland van Marleen en Peter Bouwman - WaarBenJij.nu Afscheid sandalen, Melbourne en Australië - Reisverslag uit Woerden, Nederland van Marleen en Peter Bouwman - WaarBenJij.nu

Afscheid sandalen, Melbourne en Australië

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen en Peter

29 November 2014 | Nederland, Woerden

Donderdag 27 en Vrijdag 28 november 2014– Afscheid van sandalen, Melbourne en Australië

Koffers inpakken, afscheid nemen van mijn sandalen en nog een dagje in Melbourne vertoeven. We lopen de stad door voor ons ontbijt en bezoeken de Victoria Market. Vlakbij is een kerstwinkel... Tjeetje, een winkel vol reut... allemaal kerstmannen, elfjes en heel veel glitter en glamour...
De Victoria Market is een hele grote overdekte markt verdeeld in de afdelingen: vlees en vis, groente en fruit en overige artikelen. Deze markt is vooral groot en veel van hetzelfde. Bij de groente en fruit afdeling schreeuwen de eigenaren de kopers naar hun kraam... Je weet niet wat je hoort en het is een drukte van jewelste... en wat een mensen lopen hier...
Na deze drukte doen we doen een ritje met de City Circle Tram, waar het overigens ook heel erg druk is.. Tijdens zo'n vertrekdag zijn we altijd een beetje uit ons doen en je kijkt veel op de klok. Ineens is het toch tijd om met de bus naar het vliegveld te gaan. Dag Melbourne! Het geluid van de schelle sirenes in Melbourne zullen we nog gaan missen. Op het vliegveld bellen we nog even met de laatste Australische dollars naar Nederland en wachten we geduldig tot we kunnen inchecken.
Door voor ons onbekende reden, duurt het 'boarden' erg lang en vertrekt het vliegtuig een half uur te laat naar Dubai (om 23.00 uur i.p.v. 22.30 uur). De vlucht (14 uur) verloopt prima (zonder te veel turbulentie) en gelukkig slapen we een groot deel van deze tijd. De overige uren kijken we film of voetbal, we lezen en puzzelen wat, lopen wat heen en weer om de billen te ontlasten. Het late vertrek vanuit Melbourne heeft geen invloed op de aankomst in Dubai. Daar hebben we tijd om de benen te strekken, te bewegen en ons klaar te maken voor de volgende vlucht.

Tijdens deze vlucht van 7 uur heb ik mazzel, de stoel links van mij blijft leeg. Dat is wel erg lekker, heb je net wat meer ruimte om wat anders in je stoel te gaan zitten... We zitten in één van de nieuwe A380 vliegtuigen van Emirates en hebben ook wat meer beenruimte dan in het vorige vliegtuig. Ook deze vlucht verloopt goed. Voordat we het in de gaten hebben (ehum) zien we vanuit de lucht het Nederlandse landschap, de groene weilanden, de sloten en de grotere wateren. De koffers halen we vlot van de bagageband af en lopen de aankomsthal in. Ma en Meriam staan ons op te wachten. Hartstikke leuk en fijn! Dankjewel! Na een kopje koffie zoeken we de auto op. Het weer valt ons ontzettend mee, het is droog en het zonnetje schijnt. De dikkere jas blijft in de tas!

Onze reis zit er op! We hebben veel gezien en gedaan. We hebben ontzettend genoten, het is een ontzettend mooi en veelzijdig land met bijzonder mooie plaatsen en bezienswaardigheden.

Onze top 10 in willekeurige volgorde is:
Kakadu National Park, Lichfield National Park, Red Centre, Great Barrier Reef, Daintree National Park, Whitsundays, Fraser Island, Blue Montains, Great Ocean Road en Phillip Island.

Met de 3 campers hebben we in totaal 6.050 kilometer gereden:
In en om Darwin: 1.480
Cairns – Brisbane: 2.692
Sydney – Melbourne: 1.878

Het was geweldig, super en fantastisch! We gaan zeker nog een keer!

Dit is het laatste verslag wat op deze blog wordt geplaatst. Wij hopen van harte dat ook de lezers gezellig 'mee gereisd' hebben. Dank jullie wel voor het lezen van onze verhalen en voor jullie reacties. De reacties hebben wij met veel plezier gelezen!

Er is een tijd van komen en een tijd van gaan. De tijd van gaan is nu gekomen...

Hartelijke groet,
Peter en Marleen

• 30 November 2014 - 06:18

Willeke:

Alles weer goed verlopen. Wel Thuis.

• 30 November 2014 - 12:34

Gertruud:

Fijn dat jullie weer heelhuids thuis gekomen zijn! Nu maar lekker nagenieten en er een mooi fotoboek van maken. Ik heb jullie gebeld, ik dacht ik spreek even wat leuks in, maar geen antwoordapparaat..
    Ik bel jullie binnenkort wel.
    liefs van Gertruud.

• 30 November 2014 - 12:46

Christa:

Het was weer heerlijk om met jullie mee te reizen. Dank voor de leuke en mooie reisverhalen. Tot maandagavond Marleen!

• 30 November 2014 - 16:16

Sabine:

Welkom terug in Nederland! Ik vond het leuk om met jullie mooie reisverhalen mee te lezen! Tot maandagavond Marleen!

• 03 December 2014 - 12:39

Joke Schijf:

Van Sabine gehoord hoe ik jullie blog kon lezen.Ben dus samen met jullie in Australié geweest. Het was super om te lezen.Ben ik er toch ook geweest( ben zelf niet zo reislustig) Lieve groeten van Joke.Schijf